zpět
Novinky Tiskové zprávy

Zákazníkům nabízíme komplexní řešení

Zákazníkům nabízíme komplexní řešení

Tadeáš Kos se stal vedoucím pobočky DACHSER Břeclav před osmi lety. Kromě toho pod jeho vedením fungují i dvě další DACHSER provozovny – ve Frenštátu pod Radhoštěm a v Letohradu. Povídali jsme si s ním o tom, jak se mu vše daří skloubit a jak si při náročné práci udržuje pozitivní motivaci.

Do DACHSERU jste nastoupil před 13 lety a osm let už vedete pobočku na jihu Moravy. Jakými změnami za tu dobu pobočka DACHSER Břeclav prošla?

Obrovskými. DACHSER Břeclav byla před osmi lety pobočka zaměřená na skladovou a kontraktní logistiku jen pro jednoho zákazníka (OTIS) a i když jsme měli v té době smělé plány, nešly za hranice regionu. Od té doby se povedlo pod naším vedením spustit projekty a následně provozy ve Frenštátu a Letohradu pro zákazníka Siemens, rozšířit břeclavský sklad o Multi User sekci, získat nejvyšší interní logistické ocenění „Best Warehouse Performer“ a pomoci více než deseti zemím v evropské DACHSER síti s rozvojem kontraktní logistiky nebo implementací nových projektů. To je obrovský kus práce celého týmu a trvalá stopa v historii DACHSERU v České republice.

Nejprve se podívejme na tradičního břeclavského zákazníka – společnost OTIS. Jaké logistické služby konkrétně pro OTIS, jako světového výrobce eskalátorů a travelátorů, pobočka poskytuje?

Z pohledu kontraktní logistiky poskytujeme všechny služby. Jedná se jak o inbound logistiku, což je vše od příjmu, zaskladnění zásilek, zásobování výrobních linek až po proclení nakoupeného zboží, tak i o outbound logistiku, kdy je naším úkolem co nejrychleji a nejkvalitněji finální produkt společnosti OTIS zabalit a vyexpedovat. Výhodou je přitom náš DACHSER skladový IT systém MIKADO, který nám přináší jistotu a flexibilitu zároveň. Dokážeme nastavit náš systém tak, aby co nejlépe odpovídal stálým i novým požadavkům zákazníka. To je výhodné například při změnách ze strany zákazníka, jako je zavádění nového výrobku či nové výrobní linky. Pro OTIS také máme k dispozici vlastní dílnu pro výrobu dřevěných obalů, vývojový tým pro návrh nových procesů nebo speciální pracoviště předmontáže. Zkrátka rádi zákazníkovi nabízíme komplexní řešení a jsme spokojeni, když tuto flexibilitu zákazník umí ocenit.

Zmínil jste, že zaměstnanci DACHSER Břeclav jsou žádanými specialisty na kontraktní logistiku a implementují nová řešení v rámci celé skupiny DACHSER. Kde bylo jejich znalostí například využito?

V letošním roce to byla podpora DACHSER projektu v Irsku, nicméně náš projektový tým od roku 2010 navštívil v programu projektové pomoci také Anglii, Německo, Francii, Španělsko, Rusko a Čínu. V rámci těchto projektů se celková výpomoc během posledních osmi let přiblížila ke 4 000 člověkodnů (man-days), což představuje zahraniční nasazení dejme tomu pěti lidí po dobu pěti měsíců každý rok.

Interview with: Tadeáš Kos

Branch Manager DACHSER Břeclav

Kromě toho ale tým DACHSER Břeclav implementuje nové projekty i v České republice. Před pěti lety převzal DACHSER vedení skladu od společnosti Elektromotory Frenštát ze skupiny Siemens. Jak se práce ve Frenštátu daří?

Osobně bych to hodnotil jako výbornou a otevřenou spolupráci se SIEMENS Frenštát a výbornou práci celého DACHSER týmu ve Frenštátu. Se zákazníkem se setkáváme na pravidelných schůzkách managementu a dle jejich vyjádření hodnotí naši spolupráci velmi pozitivně. To je podle mě skvělé ocenění a potvrzení vysoké kvality našich služeb.

Od roku 2017 jste zodpovědný také za vedení DACHSER provozovny v Letohradu. DACHSER tam rozšířil spolupráci se společností Siemens a pracuje pro společnost OEZ, tradičního výrobce jistících a spínacích přístrojů nízkého napětí, která do této globální skupiny patří. Tady jste začínali v novém skladu postaveném na míru. Jak to na počátku spolupráce vypadalo a jaký je stav nyní?

Počátky tohoto projektu byly popravdě velmi náročné a byla to pro nás velká výzva, především z pohledu získání nových zaměstnanců.  Velký důraz jsme kladli na zapracování a on-boarding nových lidí a já jsem rád, že operativně je celý provoz již nezávislý na břeclavském projektovém týmu. I přes počáteční těžké období je více než 50 % letohradského týmu složeno z těch, kteří v roce 2017 tuto provozovnu začínali rozjíždět. To je v kontextu trhu práce dnešní doby známka silného týmu a kolektivního zapojení. A to je pro dobrou, kvalitní práci výborný předpoklad.

Dnes totiž v Letohradu poskytujeme širokou paletu služeb kontraktní logistiky. Vedeme zde sklad inbound in-house s přímým zásobováním zákazníka OEZ. Je to zajímavá a náročná práce. Ale jsme se zákazníkem propojeni přes naše IT rozhraní EDI, což mnohé usnadňuje, a navíc je provoz v DACHSER Letohrad zapojen do programu rozvoje nových technologií ve skladové logistice, takže jsme v posledních měsících měli možnost otestovat například Finger Scanner, Exosceleton a další super moderní logistické vychytávky. A to nás moc baví.

Řídíte tři pracoviště vzdálené od sebe stovky kilometrů, implementujete know-how i v dalších částech Evropy, to je jistě velmi náročné. Co Vás na Vaší práci tedy nejvíce baví? Jak si udržujete motivaci a „dobíjíte“ baterky?

Samozřejmě rád trávím čas s rodinou, ale přiznám se, že mě má práce velmi baví. Často nejezdím domů s tím, že musím dobít baterky, ale už přijedu domů nabitý z práce. Ta energie přichází z našeho výborného týmu lidí a velmi silného operativního managementu ve všech třech provozech. Z kolegů se stali přátelé, dokonce zde vznikly i rodinné vazby, často některé pracovní záležitosti řešíme neformálně po práci mimo firmu. Jako všude i u nás občas vznikají konfliktní situace, ale hodně spolu komunikujeme, a když cítíme, že je něco špatně, snažíme se, aby se to co nejdříve vyřešilo a vyventilovalo. Podle mě je velmi důležité, aby se mezi lidmi udržovala ta nejlepší pracovní atmosféra. A co je mým cílem? Snaha o to, aby byl nejen spokojený zákazník, ale i celý náš tým.

Tadeáš Kos vystudoval obchodní akademii v Hodoníně a po ukončení studia absolvoval dvouletou praxi v rodinném podniku jako provozní. Následně zahájil svou kariéru v logistice jako dispečer společnosti TOPTRANS Brno. V letech 2004–2006 absolvoval pracovní praxi ve Velké Británii, kde téměř po dva roky působil jako F&B Manager pro společnosti Alias a Abode v Manchesteru. V roce 2006 nastoupil do společnosti DACHSER s.r.o. jako EH&S a Quality Coordinator, o rok později již působil jako Logistics Coordinator. V roce 2009 získal interní certifikaci pro vedoucí poboček skupiny DACHSER. Během svého působení na pozici logistického manažera byl součástí realizačního týmu několika velkých projektů a díky svému úspěšnému působení v těchto projektech byl v roce 2011 jmenován vedoucím pobočky DACHSER Břeclav, která je v síti DACHSER specializovaná na kontraktní logistiku.

DACHSER celosvětově
Kontaktujte nás
Kontakt Lenka Demlova