DACHSER uvádí do provozu sériové nákladní vozidlo eActros

Mezinárodní logistický provider DACHSER vidí pro plně elektrické 19tunové vozidlo široké možnosti použití a v souladu se svojí strategií pro ochranu klimatu již plánuje nasazení dalších vozidel tohoto typu.

DACHSER uvádí do provozu sériové nákladní vozidlo eActros
DACHSER uvádí do provozu sériové nákladní vozidlo eActros

DACHSER rozšířil svoji flotilu o první elektrické bateriové vozidlo ze sériové výroby Mercedes-Benz eActros. Karin Rådström, CEO společnosti Mercedes-Benz Lkw,  během setkání se zákazníky ve Wörth am Rhein osobně předala tento eActros 300 Stefanu Hohmovi, CDO skupiny DACHSER a členu výkonné rady. DACHSER již plánuje zahrnout další vozidla eActros do svého vozového parku jako součást své strategie ochrany klimatu.

eActros ve Stuttgartu prokázal svůj význam pro každodenní praxi, především v bezemisní přímé distribuci paletizovaného zboží k našim zákazníkům. 

Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO)

„Sériově vyráběny eActros je důležitou součástí našeho konceptu pro zásobování měst DACHSER Emission-Free Delivery, který v současné době rozšiřujeme do jedenácti evropských metropolitních regionů,“ uvedl Stefan Hohm u příležitosti předání prvního sériového vozidla, které nahradí prototyp testovaný v praxi společností DACHSER na pobočce ve Stutttgartu od roku 2019, a dodal k tomu: „eActros ve Stuttgartu prokázal svůj význam pro každodenní praxi, především v bezemisní přímé distribuci paletizovaného zboží k našim zákazníkům. Kromě toho vidíme potenciál tohoto plně elektrického 19tunového vozu i v kyvadlových přepravách. Vycházíme z toho, že vozidlo najde v udržitelné sběrné službě široké uplatnění.“

Ve Stuttgartu přepravuje DACHSER s eActrosem svým zákazníkům v centru města kusové a paletové zásilky sběrné služby, které jsou velké a těžké pro balíkovou distribuci. eActros navíc také společně s FUSO eCanter (7,5 tunové elektrické vozidlo) zásobuje mikrohub v centru města zásilkami, které jsou na poslední míli rozvezeny pomocí nákladních elektrokol. Všechny kusové zásilky v přesně definované oblasti označené jako DACHSER Emission-Free Delivery jsou DACHSEREM lokálně doručeny bez emisí CO2 a oxidu dusíku. K dobíjení na pobočce DACHSER Kornwestheim používá eActros výhradně zelenou elektřinu.

Pro použití ve Stuttgartu byl eActros nakonfigurován jako 4x2 s aerodynamickou skříňovou karoserií. Model spojuje vysoké užitečné zatížení s vysokým přepravním objemem a díky své aerodynamice dokáže zvýšit svůj dojezd. 19tunové vozidlo bylo podle plánu vyrobeno po zahájení sériové produkce již vloni a nyní po schválení federálního financování bylo na setkání se zákazníky oficiálně předáno.

Karin Rådström, členka představenstva společnosti Daimler Truck Holding AG zodpovědná za regiony Evropa a Latinská Amerika a značku Mercedes-Benz Lkw, k tomu uvedla: „Jsme velmi hrdí na to, že se pro eActros rozhodl takový inovativní logistický provider, jako je DACHSER. Máme radost z důvěry, kterou v nás DACHSER vložil objednávkou dalších několika vozidel eActros včetně našeho komplexního servisu. DACHSER pro nás byl důležitým partnerem již při vývoji eActrosu, od prototypu až po sériové vozidlo, a my se těšíme na pokračování našeho silného partnerství se společností Dachser na cestě k dopravě s nulovými emisemi.“

O sériovém vozidle eActros

eActros přichází na trh s volitelnou možností tří (eActros 300, dojezd 300 kilometrů) nebo čtyř bateriových sad (eActros 400, dojezd 400 kilometrů), každá se pak nabízí s instalovanou kapacitou 112 kWh a využitelnou kapacitou okolo 97 kWh. Oba kapalinou chlazené elektromotory generují trvalý výkon 330 kW a špičkový výkon 400 kW. Navíc při předvídavém způsobu jízdy může být elektrická energie získávána zpět rekuperací. Energie získaná brzděním se vrací zpět do baterií eActrosu a je opět k dispozici pro pohon vozidla. eActros lze nabíjet až na 160 kW: tři bateriové sady na jedné běžné stejnosměrné rychlonabíjecí stanici s nabíjecím proudem 400 A potřebují pro dobití z 20 na 80 procent kapacity o něco více než jednu hodinu.

Přechod na plně elektrická nákladní vozidla bude svědčit i řidičkám a řidičům: Podle výrobce umožňuje jízdní dynamika eActrosu uvolněnější a méně namáhavou jízdu než konvenční nákladní vozidlo s dieselovým pohonem. Nízké těžiště také zlepšuje průjezd zatáčkami.  Hladina hluku v kabině vozidla byla snížena o 10 dB — to odpovídá zhruba poloviční úrovni vnímatelné hladiny hluku — což rovněž přispívá ke zvýšení komfortu řidiče v provozu při plném zatížení. Na rozdíl od dieselového nákladního vozidla se kromě toho také vyznačuje menšími vibracemi.

Kontakt Lenka Demlova