28 výsledků
Řazení: Datum | Relevance

výsledky

Informace z trhu 11/27/2019
Nový mýtný systém v ČR

Od 1.12.2019 dochází v České republice ke změně mýtného systému. Místo mikrovlnné technologie se začne na tuzemských dálnicích a některých silnicích I. třídy využívat systém založený na bázi satelitního sledování vozidel. Celkem se počet zpoplatněných kilometrů dálnic a silnic I. třídy zvýší o 35 %.

Společnost DACHSER Czech Republic a.s. je na nový mýtný systém připravena a přepravní firmy, se kterými spolupracuje, budou včas do nového mýtného systému zaregistrovány a vybaveny palubními jednotkami.

Číst
Informace z trhu 11/05/2019
Odložený Brexit - co je třeba ještě zvážit?

Předčasné parlamentní volby ve Velké Británii se budou konat 12. prosince 2019. EU rovněž souhlasila s prodloužením lhůty pro Brexit do 31. ledna 2020. Nebezpečí, že Velká Británie odejde z EU bez dohody, je tedy prozatím odvráceno. Pokud bude dosaženo brexitové dohody před 31.01.2020, zůstane původně dohodnuté přechodné období pro odchod Velké Británie z EU do 31.12.2020 v platnosti.

Bez ohledu na to, zda se bude jednat o „měkký“ nebo „tvrdý“ Brexit, je pro celní zpracování zásilek do a z Velké Británie nezbytná informace o celním úřadu příslušného příjemce či odesilatele ve Velké Británii. Žádáme proto naše zákazníky, aby nadále informovali své obchodní partnery ve Velké Británii, aby nám poskytli informace ohledně budoucího celního odbavení.

O dalším vývoji vás budeme informovat.

Číst
Informace z trhu 11/01/2019
Palivový příplatek

DACHSER Czech Republic a.s. stanovuje pro měsíc listopad 2019 palivový příplatek ve výši 11 %. Postup výpočtu palivového příplatku si můžete prohlédnout v souboru níže.

Informace z trhu 10/17/2019
Incoterms 2020

Nová verze Incoterms nabude účinnosti 1. ledna 2020 a bude zahrnovat řadu změn. Dodací podmínky vydané Mezinárodní obchodní komorou upravují základní povinnosti kupujícího a prodávajícího v mezinárodním obchodu, jako je přechod vlastnictví mezi prodávajícím a kupujícím, dělba přepravních nákladů a přechod rizika ve smyslu odpovědnosti za ztrátu a poškození zboží a náklady na pojištění.

Incoterms 2020 se ještě více přizpůsobí současným globálním obchodním praktikám, proto je nová verze  viditelně orientovaná na praktickou stránku mezinárodního obchodu. Cílem revize bylo, aby byla ustanovení Incoterms uživatelsky přívětivější. Jejich prezentace byla revidována, aby uživatelům usnadnila výběr příslušné podmínky. Kromě toho se změnilo pořadí podmínek a ke každé podmínce byly přidány uživatelské pokyny.

Pokud jde o obsah, došlo k významným změnám oproti Incoterms 2010, zejména v následujících bodech:

  • Různé úrovně pojistného krytí u CIF a CIP: Stejně jako v minulosti je prodávající i nadále povinen v Incoterms 2020 uzavřít pojištění dopravy na vlastní náklady v podmínce CIF (Cost Insurance Freight) a CIP (Carriage Insurance Paid). Na rozdíl od Incoterms 2010 však obě podmínky nyní stanovují různé minimální úrovně krytí cargo pojištění dle klasifikace ICC (Institute Cargo Clauses). Minimální krytí, které je třeba dodržet při dohodnutí podmínky CIF zůstává nezměněno. Cargo pojištění, které má prodávající uzavřít, musí nadále odpovídat alespoň krytí v souladu s klauzulí ICC (C) nebo podobnými doložkami (krytí vyjmenovaných rizik). Je-li dohodnuta podmínka CIP, musí nyní prodávající poskytnout pojistné krytí v souladu s klauzulí ICC (A) (krytí všech rizik). Podmínky CIF i CIP umožňují smluvním stranám dohodnout se na pojistném krytí, které se od tohoto liší.
  • Zahrnutí požadavků souvisejících s bezpečností: Požadavky týkající se bezpečnosti přepravy zboží byly nyní zahrnuty do pravidel A 4 a A 7 každé doložky Incoterms 2020. Stejně jako u jiných podmínek Incoterms je třeba poznamenat, že podmínky Incoterms se přímo vztahují pouze na smluvní strany kupní smlouvy a nejsou předmětem přepravní smlouvy.
  • Incoterms 2020 obsahuje ustanovení pro přepravu vlastními dopravními prostředky u podmínek Free Carrier (FCA), Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU), and Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pro zboží prodávané na základě podmínky FCA (Free Carrier) a určené k námořní kontejnerové dopravě stanovuje FCA do budoucna novou možnost. Kupující a prodávající se mohou dohodnout, že kupující dá pokyn svému přepravci, aby po naložení zboží vydal prodávajícímu konosament (Bill of Lading). Zároveň je prodávající povinen předat tento konosament kupujícímu. To se obvykle provádí prostřednictvím zúčastněných bank.
  • Přejmenování DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded). Podle podmínky DAT Incoterms 2010 prodávající dodal zboží, jakmile bylo vyloženo z dopravního prostředku na „terminálu“. Podle poznámek k Incoterms 2010 však termín „terminál“ neměl být chápán z technického hlediska, ale znamenalo to jakékoli místo vykládky. Tato skutečnost byla v Incoterms 2020 zohledněna přejmenováním předchozí podmínky DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded) pro větší přehlednost. To znamená, že v budoucnu může být jakékoli dohodnuté místo místem určení.

Incoterms platí mezi smluvními stranami (národně i mezinárodně) kupní smlouvy, ale neomezují zvláštní práva a povinnosti v rámci tohoto smluvního vztahu. Na základě takto zaručené jednotné definice je třeba se vyhnout následným problémům s výkladem nebo nesrovnalostmi mezi smluvními stranami. Je třeba poznamenat, že Incoterms vzhledem ke své povaze jako ustanovení typu Všeobecných obchodních podmínek nepředstavují zákonná ustanovení, a proto se stávají právně závaznými pouze tehdy, pokud byly účinně dohodnuty mezi stranami kupní smlouvy prostřednictvím odpovídajícího odkazu (pro Incoterms 2020, to je možné i před 1.1 2020). Bez ohledu na to mají v jednotlivých případech protichůdná zákonná ustanovení stále přednost před podmínkami Incoterms.

Incoterms revidovalo 500 odborníků z více než 40 zemí.

Tyto doložky jsou uznávány po celém světě a používají se ve více než 30 různých jazycích.

Informace z trhu 10/17/2019
Tvrdý Brexit - předběžná opatření

Přestože dochází k určitým posunům v jednáních mezi EU a Velkou Británií, stále nelze vyloučit “No Deal” Brexit k 31. říjnu 2019.

Důsledky odchodu Velké Británie k 31.10.2019, zejména s ohledem na pohyb zboží do a z Velké Británie, jsou dobře známy. V první řadě by se jednalo o delší čekací doby kvůli hraničním kontrolám a celnímu odbavení veškerého zboží v souladu s pravidly WTO.

DACHSER přijme příslušná opatření, aby zajistil, že veškeré zboží přicházející / opouštějící Velkou Británii po 23:00 GMT (00:00 SEČ) 31. října 2019 bude odpovídajícím způsobem celně projednáno a zdaněno.
Tímto bychom chtěli znovu shrnout nejdůležitější body a opatření, aby dopady Brexitu na naše zákazníky byly co nejnižší.

V případě tvrdého Brexitu musí být před vyzvednutím zboží k dispozici následující informace a dokumenty nutné k celnímu odbavení:

  • Informace o zásilce
  • Faktura / proforma faktura
  • Dodací list
  • Vývozní doprovodný doklad VDD (v případě potřeby jej můžeme vydat)
  • Preferenční dokumenty a další dokumenty specifické pro produkt, pouze pokud je to možné a povinné

Ujistěte se, že výše uvedené dokumenty obsahují následující informace:
odesílatel s číslem EORI, příjemce s kontaktními údaji, dovozce, pokud se liší od příjemce s kontaktními údaji, faktura s evidenčním číslem, dodací podmínky Incoterms uvedené na faktuře, počet a druh zboží, popis zboží, země původu, Taric kód, hodnota zboží, měna, hrubá / čistá hmotnost.

Věnujte prosím pozornost vysoké kvalitě dokladů - dokumenty se budou elektronicky přeposílat.

Jsou-li nám dokumenty zpřístupněny v elektronické podobě, měly by být ve vysokém rozlišení (300 dpi).

Kromě toho je nutné mít kontaktní osobu pro celní orgány, včetně kontaktních údajů vašeho příjemce / dovozce (e-mailová adresa), abychom je mohli kontaktovat a získat potřebnou plnou moc. Potřebujeme ji, abychom mohli provést nezbytné celní odbavení. Bez plné moci nemůžeme celní odbavení provést.

Vezměte prosím také na vědomí, že budeme rovněž potřebovat podrobnější informace o zásilce, jako je počet a druh balení, popis zboží, hodnota zboží. V případě zásilek do Irska přes území Velké Británie bude muset být započat tranzitní režim přes Velkou Británii. Pro začátek doporučujeme, abyste do těchto zásilek přidali doklad T2L, protože zatím není jisté, zda irské celní orgány přijmou T2 jako doklad pro zboží ve volném oběhu EU poté, co bude zásilka přepravována přes Velkou Británii.

V rámci naší aplikace eLogistics bude možné zvolit dodací podmínky Incoterms pouze v omezeném počtu. Bude možné použít pouze FCA / EXW nebo DAP, aby byl zajištěn hladký přepravní proces. Rovněž je třeba upravit informace v EDI centru týkající se Incoterms, odpovědná osoba z vaší pobočky vás bude o potřebných změnách informovat.

Žádáme vás o porozumění a spolupráci, aby DACHSER mohl v tomto výjimečném případě tvrdého Brexitu zajistit co nejefektivnější a bezproblémový tok Vašeho zboží.

Nejdůležitější opatření pro přípravu bezproblémové logistiky jsme již dříve uvedli v našem Brexit checklistu.

Pokud máte další dotazy, neváhejte se obrátit na svou pobočku DACHSER.

Novinky 10/08/2019
Poptávka po logistice na Hedvábné stezce roste

Letecké a námořní přepravy jsou obor, který voní exotikou. V DACHSERU v České republice je za něj zodpovědný Radek Duda a právě jemu jsme položili několik otázek. Prozradil nám, jaké jsou v divizi DACHSER Air & Sea Logistics (ASL) novinky i co právě hýbe trhem.

Číst
Novinky 10/08/2019
Konektivita – pohled na technologie budoucnosti

Co jsou to vlastně LPWAN, NB-IoT a LTE-M? A jaké výhody nabízejí tyto technologie budoucnosti pro logistiku?

Číst
2
Novinky 10/08/2019
Péče o teplotní komfort

Tepelná čerpadla společnosti Ochsner přinášejí do bytů i domů příjemný teplotní komfort. Aby se rakouské výrobky dostaly k zákazníkům v celé Evropě i v zámoří, vsází tento technologický lídr už celých deset let na svého logistického partnera společnost DACHSER.

Číst
Informace z trhu 09/30/2019
Palivový příplatek

DACHSER Czech Republic a.s. stanovuje pro měsíc říjen 2019 palivový příplatek ve výši 11 %. Postup výpočtu palivového příplatku si můžete prohlédnout v souboru níže.

Informace z trhu 08/26/2019
Brexit checklist - čemu byste měli věnovat pozornost?

Čemu by měli zákazníci DACHSER věnovat pozornost v případě tvrdého Brexitu?
V případě tvrdého Brexitu by velkou výzvou bylo zpoždění přepravy v důsledku překračování hranic a také nové byrokratické břemeno pro nákladní dopravu s Velkou Británií. Podle pravidel WTO by bylo nutné očekávat delší čekací doby kvůli hraničním kontrolám a celnímu odbavení veškerého zboží. Pro společnosti, které odesílají zásilky do a z Velké Británie, jsme vše shrnuli do našeho Brexit checklistu, který si můžete stáhnout níže:

Novinky 08/26/2019
DACHSER pohání Vueltu

Mezinárodní logistický provider DACHSER poskytuje logistické služby na míru známému cyklistickému závodu Vuelta již jedenáctým rokem.

Číst
Novinky 08/01/2019
Zákazníkům nabízíme komplexní řešení

Tadeáš Kos se stal vedoucím pobočky DACHSER Břeclav před osmi lety. Kromě toho pod jeho vedením fungují i dvě další DACHSER provozovny – ve Frenštátu pod Radhoštěm a v Letohradu. Povídali jsme si s ním o tom, jak se mu vše daří skloubit a jak si při náročné práci udržuje pozitivní motivaci.

Číst
Novinky 07/30/2019
DACHSER otevřel nejmenší pobočku na světě

Nejmenší pobočka mezinárodního logistického providera, společnosti DACHSER, otevřela v Nizozemí své brány. V největším muzeu miniatur v celém Beneluxu, Miniworldu Rotterdam, se toto logistické centrum rozkládá na 20 625 centimetrech čtverečních.

Číst
Novinky 07/17/2019
DACHSER na veletrhu transport logistic 2019

Mezinárodní logistický provider DACHSER se představil na předním logistickém veletrhu transport logistic v Mnichově. Na začátku června na impozantním stánku s plochou 600 m2 prezentoval své portfolio služeb. Vzhledem k tématu „Optimal Fulfillment Through Integrated Connectivity“ se návštěvníci veletrhu měli možnost seznámit s optimalizovanými logistickými řešeními a integrovanými a digitalizovanými procesy společnosti DACHSER.

Číst
2
Novinky 05/23/2019
DACHSER se zaměřuje na vzdělávání svých zaměstnanců

Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic investuje do vzdělávání svých zaměstnanců. Společnost v České republice zaměstnává téměř 600 lidí, každý z nich má vlastní vzdělávací plán a projde každý rok řadou školení a kurzů. Jen za poslední rok činily vzdělávací a školicí aktivity 18 000 hodin. Letošní investice do know-how zaměstnanců představuje ve srovnání s rokem 2018 dvojnásobek a je daleko nad rámec povinných kurzů předepsaných českou legislativou.

Číst
Novinky 05/23/2019
Čerstvě a profesionálně natřeno

Společnost WAGNER Spraytech UK se s pomocí DACHSERU připravuje na další růst.  A také na Brexit. Nový sklad umožní snadněji se přenést přes nové nastávající výzvy.

Číst