Dlouhodobé partnerství je jedna z největších hodnot

Radomír Němec vede pobočku DACHSER Ostrava od roku 2013. Podařilo se mu nastartovat její další rozvoj a dnes stojí pobočka na prahu stěhování do zcela nových prostor s větší skladovou i překládkovou kapacitou. Povídali jsme si s ním o tom, jaká k tomu vedla cesta a jak se žije a pracuje na severu Moravy.

Ve společnosti DACHSER působíte šestým rokem. Jak se společnosti na severu Moravy dařilo a co se podle Vás za těch šest let změnilo?

Společnosti DACHSER se na severní Moravě daří velmi dobře, v posledních třech letech výrazně rosteme. To ale nepřišlo samo od sebe. Když jsem na pobočku v Ostravě nastoupil, bylo potřeba restrukturalizovat místní tým, získat zakázky do skladu, vybudovat oddělení charterových přeprav a přesvědčit zákazníky, že sběrná síť DACHSERU je nespolehlivější v Evropě. Takže za sebou máme období, ve kterém jsme se velmi soustředili na efektivitu našich procesů a hlavně na edukaci a rozvoj pracovníků, kteří naplňují naši DACHSER strategii. I když jsme nebyli prvním velkým hráčem, který vstoupil na český trh logistiky, systematickým přístupem, stabilitou a kvalitními službami se nám podařilo vybudovat si pevné místo na trhu.

Jaké služby pobočka v Ostravě poskytuje? Jaké máte zákaznické portfolio a na jaké zákazníky se chcete zaměřovat v budoucnu?

Jak už jsem naznačil, DACHSER v Ostravě dnes poskytuje kompletní nabídku služeb jako kterákoliv jiná pobočka v naší DACHSER síti Evropské logistiky. To znamená pozemní sběrnou službu, kontraktní logistiku a charterové přepravy. Aktivně spolupracujeme i s divizí leteckých a námořních přeprav formou programu Interlocking, čímž uzavíráme kompletní paletu služeb.

Zákaznické portfolio je poměrně široké. Obsluhujeme zákazníky, kteří podnikají v oblasti automotive, elektroniky, DIY, chemie či strojařině i retailové společnosti. Dlouhodobě se soustředíme na takové zákazníky, kterým máme co nabídnout a kteří naše služby a systémová řešení ocení. Soustředíme se především na řešení s přidanou hodnotou a systémové přepravy sběrnou službou v kombinaci s charterovými přepravami.

Ostrava se v posledních letech stala lokalitou, kde společnosti investují do výstavby svých výrobních závodů? Přináší vám to nový byznys?

Máte pravdu. I ostravský region se průmyslově postupně restrukturalizuje. Utlumuje se těžba uhlí a těžký průmysl a nastupuje nová výroba spojená především s automobilovým segmentem, ale nejen s ním. Roste tedy poptávka po síťových přepravách, a to nás samozřejmě těší. Umožnilo nám to další expanzi – zanedlouho se přestěhujeme do nových, větších prostor. V rámci průmyslového parku CTP Ostrava Hrabová roste naše nová pobočka, která pomůže ještě lépe pokrýt  požadavky našich zákazníků a dále zefektivnit provoz. Nová překládková hala bude mít celkem 16 ramp a plocha skladu se zdvojnásobí na 3 200 m2. Tímto krokem budeme připraveni na rozvoj našich služeb pro další období. 

Interview with: Radomír Němec, Branch Manager pobočky DACHSER Ostrava

Radomír Němec (53) vystudoval Vysokou školu báňskou v Ostravě. V logistice se pohybuje od roku 1996, kdy stál u založení nové pobočky TNT Express v Ostravě a byl jejím prvním Branch Managerem. Dalších 14 let působil v této firmě na různých pozicích jako např. Regional Sales Manager nebo Regional Manager pro Moravu. V roce 2010 se stal generálním ředitelem české dopravní firmy ČSAD LOGISTIK OSTRAVA s cílem provést restrukturalizaci firmy. Do společnosti DACHSER Czech Republic nastoupil na pozici vedoucího pobočky DACHSER Ostrava v roce 2013. Radomír Němec je ženatý a má dvě děti. Mezi jeho koníčky patří golf, lyžování, tenis a zahrada. Hovoří česky, anglicky a polsky.

Říká se, že Ostrava je „kraj razovity“, můžete to potvrdit? Projevuje se to nějak na vaší personální politice? Jaký jste tým?

Toto známé klišé mého dříve oblíbeného umělce je podle mě dosti kontraproduktivní. Ostrava je dnes úplně jiná a tento zažitý stereotyp ji nechtěně poškozuje. Ostravská pobočka DACHSERU je již delší dobu velmi stabilní Dlouhodobé profesní partnerství zaměstnance a zaměstnavatele je pro DACHSER jako rodinnou firmu, jedna z největších hodnot, kterou já osobně naprosto sdílím.

Jaký nejtěžší logistický oříšek jste spolu se svým týmem musel řešit?

Nejnáročnější logistický oříšek je právě probíhající stavba našeho nového terminálu. Ta už v podstatě začala před dvěma roky, kdy jsme hledali vhodné lokality, připravovali smlouvu s developerem, vymýšleli projekt a plán realizace. To vše samozřejmě za plného provozu. To, že už stavíme, ladíme vybavení technologiemi a nábytkem je v podstatě ta příjemnější část oříšku. Do nového se všichni moc těšíme.

Máte za sebou tedy náročné období. Jakým způsobem po náročném týdnu v práci relaxujete?

Bydlím v Beskydech a jsem exteriérový typ. Pokud s manželkou nepracujeme na naší příliš velké, ale úžasné zahradě, tak jezdím na kole, hraji golf nebo jen tak relaxuji u našeho rybníčku. A také rád cestuji za teplem.

  

DACHSER celosvětově
Kontaktujte nás
Kontakt Lenka Demlova