Čistý proces

Společnost Nilfisk začínala v roce 1906 v Kodani v dílně na dvorku a postupem času se stala světovým lídrem v oblasti profesionálních čisticích zařízení. Spolu se společností DACHSER zefektivnil Nilfisk své výrobní a logistické procesy a velmi  úzce je sladil s potřebami svých zákazníků.

Úklidová technika pro profesionály (Foto: Nilfisk)
Úklidová technika pro profesionály (Foto: Nilfisk)

V rámci úsilí o zvládnutí celosvětové pandemie je poptávka po profesionálních čisticích zařízeních, která dokáží zajistit dodržování nezbytných hygienických standardů, vyšší než kdy dříve. Využití nacházejí ve veřejných prostorách, na pracovištích, v restauracích a hotelech i v soukromých domácnostech.

Čistota je příznačným motivem společnosti Nilfisk již 115 let. Společnost byla založena v Kodani a z malého výrobce vysavačů vyrostla v globálního lídra v oboru profesionálního úklidu s více než 4 500 zaměstnanci. Stroje na čištění podlah, vysavače a vysokotlaké myčky pro profesionální uživatele a spotřebitele se nyní prodávají ve více než 100 zemích.

„Pandemie změnila povahu a roli úklidu. Mnoho společností zcela přehodnocuje své koncepty, zaměřuje se na přísnější postupy a častěji čistí a dezinfikuje,“ vysvětluje Morten Jensen, ředitel logistiky společnosti Nilfisk, a dodává, „poptávka po odpovídajících řešeních nyní prudce stoupá. A to vyžaduje efektivní logistický koncept.“

Méně je více

Společnost již před lety změnila svou logistickou strategii a snížila počet svých poskytovatelů logistických služeb ze třiceti na šest. DACHSER a jeho komplexní síť sběrné služby je součástí této strategie od roku 2010. „Rychlé, včasné a transparentní doručení po celé Evropě jsou zásadním faktorem našeho podnikání,“ říká Morten Jensen. „Abychom toho dosáhli, chceme náš dodavatelský řetězec co nejvíce zjednodušit.“

V roce 2020 přehodnotila tato globální společnost se sídlem v Dánsku své logistické procesy. Výsledkem byla nová struktura, která může nabídnout rychlé a spolehlivé dodávky na trhy společnosti Nilfisk v severní a střední Evropě, Velké Británii, Rusku a Turecku. Důraz je kladen na tři centrálně řízená distribuční centra: v belgickém Gentu, ve švédském Trollhättanu a v Tarragoně ve Španělsku. Výzvou takové zásadní restrukturalizace bylo udržet co nejkratší dodací lhůty pro zákazníky v celé Evropě.

„Rychlé, včasné a transparentní doručení po celé Evropě jsou zásadním faktorem našeho podnikání,“ říká Morten Jensen, ředitel logistiky společnosti Nilfisk.

„S naší sítí a našimi produktovými řadami z rodiny entargo, zejména s naší prémiovou nabídkou doručovacího produktu targospeed, můžeme společnosti Nilfisk poskytnout účinnou podporu, protože v současné době z mnoha malých lokálních poboček vytváří silný celek a organizuje své prodeje ještě rychleji a efektivněji,“ říká Jonas Bettray, Key Account Manager European Logistics ve společnosti DACHSER. „Evropská síť DACHSERU je jako stvořena pro takovou konsolidaci přeprav díky své výjimečné kvalitě a spolehlivosti dodávek.“ DACHSER v současné době napojil dvě distribuční centra společnosti Nilfisk na svoji síť sběrné služby: to v Gentu prostřednictvím pobočky DACHSER Mouscron, a to v Trollhättanu prostřednictvím pobočky DACHSER Göteborg. Z nich  lze ve velmi krátké době dosáhnout všech cílových trhů.

Nilfisk nejvíce oceňuje vysokou flexibilitu společnosti DACHSER. „Z distribučního centra v Gentu ke konsolidaci na pobočce DACHSER v Mouscronu vyjíždí běžně12 kamionů denně, ale ve špičce to může být až 20 kamionů. To vyžaduje robustní a odolné struktury,“ říká Kim Østerby, manažer rozvoje dopravy pro region EMEA ve společnosti Nilfisk. Spolehlivost je pro společnost klíčovým kritériem. Ale je toho víc: „Chceme mít přístup ke všem informacím a zprávám, které potřebujeme k dosažení našich cílů – kdykoli a kdekoli v Evropě,“ uvádí  Kim Østerby.

Doma na každém trhu (Foto: Nilfisk)
Doma na každém trhu (Foto: Nilfisk)

Zkouška ohněm v těžkých časech

Pro Mortena Jensena je blízkost a důvěra ve vztahu s poskytovatelem logistických služeb zásadní. Nilfisk to opravdu ocenil, zejména během Brexitu a pandemie COVID-19, kdy byl evropský tok zboží pod značným tlakem. „DACHSER vždy jednal sebevědomě a spolehlivě, a to i za obtížných podmínek. Dodržení příslibu dodávek je zvláště důležité v době nejistoty a omezení, která mají dopad na obě naše společnosti i způsob práce našich zaměstnanců,“ zdůrazňuje Morten Jensen.

„V těchto komplikovaných časech jsme se ještě více sblížili," potvrzuje Jonas Bettray. Podle něho také určitě pomohla skutečnost, že obě partnerské společnosti spolu vycházejí velmi dobře na osobní úrovni, a zvláště pak oceňuje „skandinávský“ styl sounáležitosti. „Všechny úkoly a výzvy řešíme vždy společně, s respektem a napřímo. Vždy jako rovný s rovným a se vzájemným respektem. To je nezbytnou součástí našeho úspěšného příběhu,“ říká Jonas Bettray.

Aby byly všechny procesy co nejefektivnější a nejtransparentnější, uzavřely společnosti Nilfisk a DACHSER dohodu na úrovni vedení obou korporací. Tím je předurčena  úzká a osobní výměna informací na úrovni managementu a zabraňuje se možným informačním zpožděním na místní a regionální úrovni. „Udělali jsme z logistiky nejvyšší prioritu," říká Morten Jensen,a doplňuje, „se strukturální změnou, kterou jsme právě dokončili, dělá okamžitá a přímá výměna informací na rozhodovací úrovni  věci mnohem jednodušší."

Jonas Bettray také doplňuje, že je zde také vynikající potenciál pro budoucí spolupráci na spotřebitelských trzích. Díky stávajícím dohodám lze spolehlivě a ve správný čas realizovat časově citlivé dodávky do více než 18 000 obchodů pro kutily po celé Evropě prostřednictvím zavedeného průmyslového řešení DACHSER DIY Logistics.

Skutečnost, že udržitelnost má ve společnosti DACHSER vždy vysokou prioritu, je dalším důvodem, proč si Morten Jensen vybral tohoto poskytovatele logistických služeb, který k tomu uvádí: „Profesionální úklid si vždy klade za cíl zlepšit kvalitu života. To je možné pouze s udržitelnými řešeními – a to také v logistice. Jsme na stejné vlnové délce jako DACHSER."

Kontakt Lenka Demlova