Evoluce v manipulaci se zbožím

Se speciálně navrženou dvoupatrovou jednotkou přichází do evropských logistických center společnosti DACHSER nový technologický standard. Při jeho vývoji byl kladen důraz na dobrou ergonomii pro řidiče, bezpečnost práce a efektivitu.

S ERDi jako speciálně vyvinutou dvoupatrovou jednotkou se do evropských logistických center DACHSERU dostává nový technologický standard.

Po téměř dvou letech vývoje a testování na vybraných pobočkách nastal čas: ERDi od společnosti Jungheinrich, kompletně přestavěná dvoupatrová jednotka speciálně upravená pro použití ve společnosti DACHSER, může být nyní nasazena na všech evropských pobočkách společnosti DACHSER. V dlouhodobém horizontu se toto manipulační vozidlo stane v DACHSER skladech novým technologickým standardem.

„Díky pevné integraci prostorově a hmotnostně úsporné lithium-iontové baterie jsme byli schopni vyvinout nový podvozek vozidla, který je výrazně kratší než doposud používané modely, které jsou navrženy pro boční výměnu olověných baterií,” vysvětluje  André Bilz, Team Leader Fleet Management Terminal Equipment společnosti DACHSER. Je to poprvé, kdy bylo možné postavit ojí naváděný stroj, který má ochrannou, uzavřenou kabinu řidiče a přesto může operovat v dvoumetrových uličkách skladů společnosti DACHSER. Dřívější řešení s konceptem bočního ovládání volantu, známé jako boční nakladače, nenašla mezi řidiči dobrou odezvu.

Zohlednění přání řidičů při vývoji

DACHSER a vývojový tým výrobce společnosti Jungheinrich na vývoji tohoto nové typu manipulačních vozíků úzce spolupracovali.  Potřeby logistických operátorů přitom hrály hlavní roli a jejich požadavky byly do návrhu zapracovány. „Tento nový vozík splňuje mnohá z přání řidičů a představuje velký posun z hlediska ergonomie pro řidiče, bezpečnosti práce a efektivity,” říká Alexander Bilz.


Nový vozík ERDi společnosti Jungheinrich s integrovanou lithium-iontovou baterií, který je o 30 cm kratší než jeho předchůdce, představuje v současné době nejkompaktnější vozík ve své třídě. Nový vývoj bude znamenat postupné rozloučení se s vozíky s boční výměnou baterie, která byla dříve nezbytná pro zajištění dostatečné kapacity výkonu ve vícesměnných provozech. Pro nasazení jednotek s novými, výrazně výkonnějšími lithium-iontovými bateriemi vyžadujícími méně údržby bude zapotřebí změna nabíjecí infrastruktury, na což DACHSER aktuálně reaguje přeměnou nabíjecích míst ve všech svých pobočkách.

Kontakt Lenka Demlova