Novinky

Budeme se soustředit na efektivitu logistických procesů

Maďarská ekonomická situace je velmi pozitivní. Logistické investice se realizují napříč celou zemí, což ještě dále posiluje ekonomický růst.

Maďarská ekonomika zažívá silný růst. Vysoká soukromá spotřeba ve spojení s nadprůměrným růstem investic je hnací silou domácí poptávky. Ale jsou zde také rizika, včetně nedostatku kvalifikovaných pracovních sil a nejistoty na důležitých exportních trzích. Zeptali jsme se Romana Stoličného, Country Managera společnosti Liegl & DACHSER, jak se Maďarsku daří a jaké jsou zde výzvy a příležitosti.

Pane Stoličný, Liegl & DACHSER vloni oslavila své 20. výročí. Jak se společnost v průběhu let vyvíjela?

Pánové Engelbert Liegl a Zsolt Bognár založili maďarskou společnost po názvem Liegl Transport Kft. v roce 1990. V roce 1999 byla vytvořena joint venture Liegl & DACHSER. Po dvaceti letech fungování má společnost dobré jméno a vymanila se z okruhu malých a středních společností. To není jen na základě úspěšného působení jejích devíti poboček, ale také díky skutečnosti, že se společnost stala plnohodnotnou součástí mezinárodní sítě DACHSER a tuto flexibilitu můžeme přenášet i směrem k našim lokálním zákazníkům. Pro nás je největší ocenění to, že s námi naši největší zákazníci spolupracují už celou řadu let.

Jak byste obecně popsal současnou ekonomickou situaci v Maďarsku a jaká je zde situace v logistice?

Maďarská ekonomická situace je velmi pozitivní. Logistické investice pokračují v celé zemi což dále zvyšuje ekonomický růst. Liegl & DACHSER v uplynulých dvaceti letech prošel rychlým vývojem. Patříme k těm největším hráčům v Maďarsku, ať už porovnáváte obrat, profit či skladové kapacity. A protože DACHSER je jedním z předních logistických providerů v Evropě, naším cílem je zaujmout v Maďarsku první místo.

Co bude nejnáročnější výzvou pro logistickou branži v Maďarsku v následujících letech?

Kromě obecného nedostatku pracovních sil, bude podle mě narůstat důležitost úrovně vzdělání a měkkých dovedností, a to zejména v pozemních přepravách. Řidiči jsou pro zákazníky tváří společnosti, takže jejich chování musí být odpovídající a musejí mít také jazykové a IT znalosti. Proto je důležité poskytnout jim vysoce kvalitní vybavení, logistické řešení, mzdy a vzdělávání. V našem obchodním modelu považujeme řidiče za naše partnery, často se od nich dozvídáme důležité informace, takže komunikace mezi námi je velmi důležitá.

Další výzvou je rozvoj infrastruktury v Maďarsku, který nedrží krok s kvantitativním nárůstem a požadavky na kvalitu přicházejícími z trhu, například nařízení pro ochranu životního prostředí. My nejenže musíme splňovat tato nařízení, ale musíme je také implementovat do našeho obchodního modelu s dostatečným předstihem a optimalizovat podle toho naše procesy. Často se měnící nařízení vlády a dalších orgánů, a to klidně v průběhu roku, mají také vliv na důležité skupiny našich zákazníků například na automobilový průmysl. Proto také věnujeme pozornost optimalizaci nákladů a vyvíjíme pro naše zákazníky konkurenceschopná řešení.

Interview with: Roman Stoličný

Country Manager Liegl & DACHSER

Jaké služby nabízí Liegl &DACHSER v Maďarsku?

Nabízíme všechny obvyklé logistické služby pro přepravy, skladování a služby s přidanou hodnotou, pro pozemní, ale i letecké a námořní přepravy a také pro logistiku potravin. Navíc poskytujeme DACHSER oborová řešení DIY-Logistics a DACHSER Chem-Logistics. Například v roce 2006 jsme v Pilisvörösváru vybudovali jeden z největších a nemodernějších skladů pro nebezpečné zboží.

Jaké jsou vaše cíle pro tento rok? Kam Liegl & DACHSER směřuje?

Mým primárním cílem je udržet excelentní hospodářské výsledky společnosti a dále posilovat její pozici na maďarském trhu. Proto se budeme soustředit na zvyšování efektivity logistických procesů. Také plánujeme otevření nových přímých linek sběrné služby, které doplní stávajících 15 linek, s cílem zvýšit rychlost a efektivitu přeprav. Od té doby, co jsme získali nové zákazníky i pro naše regionální maďarské pobočky, jsme díky rozvoji v předchozích letech spustili přímé linky z každé pobočky nejen do našeho národního hubu v Pilisvörösváru, ale také do ostatních zemí, například do Německa, Francie nebo na Slovensko.

Medailon

Roman Stoličný (50) pochází ze Slovenska a v logistice působí více než dvacet let. Vystudoval Univerzitu v Žilině a stal se komerčním pilotem, a tak se také poprvé dostal do kontaktu s logistikou. Svoji kariéru zahájil v roce 1991 u švýcarsko-slovenských aerolinek Tatra Air v oblasti obchodu a marketingu. V letech 1995-2004 byl Managing Directorem (a také zakladatelem) Lindbergh Air Freight logistic, která se primárně zabývala leteckými přepravami. Roman Stoličný byl v roce 2005 jmenovaný Managing Directorem DACHSER Slovakia. V roce 2018 se stal Country Managerem  Liegl & DACHSER v Maďarsku. Je stále držitelem aktivní licence pilota, kromě toho má rád outdoorové sporty jako cyklistiku, turistiku a lyžování.

Děkujeme za rozhovor.

Kontakt Lenka Demlova